שיפור מתמיד של איכות הנתונים שלכם הוא חיוני כדי להבין מה קורה בעסק ולהישאר צעד אחד לפני המתחרים. אי שמירה על נתונים מעודכנים יגרום לשחיקה של הנכס החשוב ביותר שלכם, הנתונים שלכם, וזו הסיבה מדוע זה הכרחי לנהל ולתחזק אותם בצורה יעילה. על מנת להפוך נתונים לתובנות ולספק חווית לקוח מעולה, להלן מספר נושאים שחשוב לקחת בחשבון:
הצבת מטרות
הקפידו לזהות את מה שברצונכם להשיג. בין אם זה להגדיל לידים (leads), שיחות, פיתוח מוצר או שירות או לשמור על תקשורת קבועה עם ספקים, שותפים, לקוחות קיימים או פוטנציאליים. ברגע שזיהיתם את קווי המתאר של המטרה, תוכלו להתחיל להבין אילו נתונים יספקו את המידע הנדרש על מנת לספק לכם תובנות אשר ניתן לפעול על פיהן. דבר זה יאפשר לכם למקד את מאמציכם ולאסוף ולמדוד את הנתונים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר. רק אז הנתונים יהיו בעלי תכלית.
הגדרת תהליכים
לעסקים המשתמשים בפתרון CRM יש את הטכנולוגיה הנדרשת עבור ניהול יעיל של הנתונים שלהם, אך אם אין הגדרה של תהליכים, איכות הנתונים תדרדר במהרה. ברגע שהגדרתם מה ברצונכם לדעת ואיזה מידע עליכם לאסוף, יש ליצור תהליך אשר הופך את כל הצוות אחראי על האיסוף, הניהול ועל תחזוקת נתוני ה-CRM. חשוב להגדיר בבירור מהי איכות הנתונים לה אתם מצפים, אילו נתונים צריך להכניס כל עובד לפני שמצפים מהם למסור את הנתונים לעמית במחלקה אחרת. כדי לעשות זאת, עליכם להבין את זרימת העבודה של כל מחלקה וכל עובד על מנת ליצור תהליך אשר מגביר פרודוקטיביות ותוצאות.
הטמעת ה-CRM בתוך תרבות החברה
אם רוצים שכל חבר צוות ייקח אחריות על עדכון נתוני ה-CRM, יש ליישם אסטרטגיית CRM באופן מוצלח. כל עובדי החברה צריכים את ההכשרה הרלוונטית ומוכרחים להבין איזו השפעה יש לנתונים על הצרכן הבא של הנתונים הללו, כולל היתרונות, לא רק עבור העסק, אלא גם עבורם. אימוץ מוצלח של פתרון ה-CRM שלכם יצטרך תמיכה וגיבוי ממנהלים בכירים ועד לתחתית הארגון על מנת להטמיעו בתוך תרבות החברה וכדי שכל הצוות ישתמש במערכת בצורה נכונה.
פיתוח הפתרון
המידע המוזן על ידי המשתמשים חייב להיות עקבי. יש לעזור למשתמשים על ידי צמצום המרחב החופשי ולהגדיר מראש טווח ערכים לשימוש (לדוגמא: סוג פניה, תארים, ענפי תעסוקה). זה מסייע למשתמשים מפני שהתהליכים הופכים להיות קלים יותר לביצוע, מה שחוסך לכם זמן וכסף, תוך כדי שיפור איכות הנתונים שלכם.