הנחיות למשתמשים התוסף חיוב מחזורי אוטומטי

שירות "חיוב מחזורי אוטומטי" ניתן בתשלום ובאמצעות הוספת תוסף במערכת קאלה.
יש לכוון את ההגדרות לפי הצרכים שלכם. למשל:
  • יום להנפקת מסמכים / ביצוע הנפקת מסמכים בכל יום בהתאם לצורך.
  • ביצוע גביה עד סוף החודש הקודם / עד סוף החודש הנוכחי.
  • שעה ביום שבה יונפקו המסמכים האוטומטים.
  • האם להנפיק את המסמכים בפועל או רק ליצור אותם ויונפקו ידנית.
  • סטטוסים לביצוע חיוב מחזורי.
  • ועוד..

  1. לכל הזמנה יש להגדיר את אופן התשלום בשדה "תשלום באמצעות" (ניתן להגדיר כשדה חובה). 
     
  2. יש להגדיר במערכת סוגי מוצרים אשר עבורם יתבצע חיוב מחזורי אוטומטי, על ידי שימוש בקבוצת המאפיינים "תשלום מחזורי".
     
  3. המוצר עבורו נרצה שיתבצע חיוב חייב להיות בסטטוס תואם להגדרות בתוסף. אם לא הוגדרו סטטוסים אז החיוב יתבצע רק על מוצרים בסטטוס שאינו מאחד הסוגים מאלו: טיוטה / חדש / נסגר ללא הצלחה.
    (במידה ובמערכת שלכם אין סטטוסים למוצרים יתבצע סינון זהה אך לפי
    סטטוס ההזמנה).
     
  4. תאריך תחילת שירות - חובה
    כדי שמוצר יהיה כלול בהנפקת מסמכים אוטומטית, חובה להגדיר לו "תאריך תחילת שירות"
     
  5. תאריך סיום שירות
    אחריו לא יבוצעו יותר חיובים אוטומטיים.

    שימו לב - במידה ומעדכנים את תאריך הסיום לתאריך עתידי יותר -  עלולים להיווצר חיובים בנמידה ולא נדרש תשלום עד לתאריך הסיום החדש.
     
  6. תאריך "נדרש תשלום עד" מקבל תאריך באופן אוטומטי ברגע שהחיוב מתבצע ונוצר במערכת מסמך מוכן להנפקה או שכבר הונפק. 
     שימו לב - רצוי שלא לשנות את התאריך הזה באופן ידני, אך במידה ומחקתם / ביטלתם מסמך שנוצר אוטומטית חובה לשנות באופן ידני את התאריך של "נדרש תשלום עד" עבור כל מוצר שהיה כלול במסמך.

     
  7. הוראות קבע (מס"ב)
    כדי לחייב לקוחות במס"ב, יש לגשת פעם בחודש לרשימת המסמכים להנפקה (תפריט -> לקוחות -> מסמכי הנה"ח -> מס"ב), ואז:​
    • לסמן את המסמכים אותם נרצה לחייב
    • להוריד קובץ למחשב ושמור אותו עם קידוד ANSI (דרך Notepad)
    • לטעון את הקובץ בתוכנה של מס"ב
    • להנפיק את מסמכי החשב'/קבלה בקאלה רק עבור החיובים שהצליחו
       
  8. איך להפסיק חיוב של לקוח?
    כדי להפסיק חיוב יש לשים "תאריך סיום שירות". בהתאם להגדרות יתכן שיתבצע חיוב נוסף עבור אותו לקוח כדי לגבות את התשלום האחרון באופן יחסי לחודש - ולכן חשוב לשים לב לסטטוס של המוצר בהזמנה - כי אם הוא יהיה מסוג "נסגר ללא הצלחה" - לא יתבצע חיוב      אוטומטי עבורו
     
  9. איך מקפיאים תשלום חודשי מתחדש?
    כדי להפסיק לחייב לקוח באופן זמני יש לשים "תאריך סיום לשירות", וכאשר רוצים להמשיך לגבות יש להוסיף את השירות מחדש להזמנה או במקום זה להוריד את "תאריך סיום השירות" ולעדכן את "שולם עד" בהתאם - אחרת תתבצע גביה מאז שהופסק השירות.
     
  10. איך עוקבים אחרי חיוב אשראי שנכשל?
    כאשר מתבצע נסיון חיוב באשראי והוא נכשל, ההזמנה מקבלת "סטטוס תשלום" = "לא מאושר", לא יונפק מסמך, ויתבצע נסיון חיוב נוסף באופן אוטומטי ביום הבא.
    ניתן להגדיר אוטומציה שפועלת כאשר "סטטוס מצב תשלום הזמנה השתנה" שמבצעת לדוגמא שינוי סטטוס של מוצרים בהזמנה מסטטוס מסויים (למשל "תשלום חודשי") לסטטוס אחר (למשל "תשלום חודשי - בעיה בחיוב").

    בכל ביצוע של חיוב מחזורי שהיו בו תקלות של נסיון חיוב אשראי ישלח אימייל אל כתובת המייל הראשית של המערכת.

     
  11. איך מבצעים את החיוב באופן ידני (במקום לחכות שיגיע הזמן לחיוב אוטומטי)?
    כאשר מעוניינים לבצע חיוב + להנפיק מסמך על מוצר שמוגדר לחיוב מחזורי, יש ללחוץ על הכפתור "ביצוע חיוב מחזורי" המופיע בחלק העליון של כרטיס ההזמנה, מתחת לכותרת (הכפתור מופיע רק כאשר יש חיוב מחזורי לביצוע)

עוד מתוך עזרה בנושאי חיוב כרטיסי אשראי והנפקת מסמכי הנהלת חשבונות

הגדרת "תנאי תשלום" לצורך הזנה אוטומטית של תאריך לתשלום במסמך הנה"ח

במערכת קאלה קיימת אפשרות  להגדיר "תנאי תשלום" לצורך הזנה של תאריך לתשלום תואם בעת...

איך מחייבים כרטיס אשראי במערכת Kala?

חיוב כרטיסי אשראי מתאפשר בעת הנפקת מסמכי קבלה או חשבונית + קבלה. הסכום לחיוב נקבע לפי סכום המוצרים...

חיוב אשראי (סליקה) והנפקת מסמכי הנה"ח

בכדי לבצע חיוב של כרטיס אשראי במערכת Kala יש לודא קודם כל שהינכם מחוברים לספק מתאים וגם לספק של...

כיצד ניתן לצפות בכרטסת לקוח עם יתרה סופית?

כיצד ניתן לצפות בכרטסת לקוח עם יתרה סופית ויכולת לייצוא מבלי להיכנס למערכת של ספק הנפקת המסמכים?...

בהפקת קבלה איך מגדירים צורת תשלום?

קביעת צורת התשלום מתאפשרת רק בהנפקת קבלה או חשבונית + קבלה. הסכום לחיוב נקבע לפי סכום המוצרים...

כיצד לחייב הזמנה ולהנפיק חשבונית/קבלה

בעזרת קאלה ניתן לבצע חיוב אשראי בעת הנפקת מסמך קבלה, חשבונית/קבלה, או לבצע זיכוי בעת הנפקת קבלת...

איך להנפיק מסמך המבוסס על חשבונית עסקה?

ברשימת המסמכים נעמוד על החץ שורה החשבונית עסקה. בלחצני פעילות שהופיעו נלחץ על "חשבונית"...

איך מנפיקים מסמך זיכוי עם/בלי זיכוי בפועל?

נעמוד על החץ מימין לחשבונית קבלה שאותה נרצה לזכות. בלחצני פעילות שהופיעו נלחץ על נפתחה חלונית...

איך שומרים פרטי אשראי לשימוש חוזר?

שמירת פרטי אשראי מצריך שימוש בשירות ה-  Token של חברת הסליקה. ה- Token מאפשר לבצע חיובים חוזרים...

איך להנפיק מסמכי הנהלת חשבונות?

הנפקת המסמכים מתבצעות בעבור הזמנות במערכת וסכומן נקבע לפי סכום המוצרים המוזמנים באותה הזמנה. לאחר...

איך להנפיק מסמכי הנהלת חשבונות ללא מע"מ?

הנפקת המסמכים מתבצעות בעבור הזמנות במערכת וסכומן נקבע לפי סכום המוצרים המוזמנים באותה הזמנה. לאחר...

פריטים לא מופיעים בחשבונית?

ודאו שאתם מנפיקים מסמך עבור הזמנה עם מוצרים: הפריטים המופיעים בטופס הנפקת מסמך נלקחים מתוך רשימת...

איך מוציאים דוח סוף חודש למנהל/ת חשבונות?

ניתן להוציא פרוט של מסמכי הנהלת חשבונות שהונפקו בטווח תאריכים מסויים. יש ללכת בתפריט ללקוחות ומתחת...

מה זה "מצב תשלום" שמופיע בכרטיס הזמנה וכיצד ניתן לערוך אותו?

בכרטיס הזמנה, מופיע למעלה שדה בשם "מצב תשלום" וגם מופיעה עמודה כזו ברשימת ההזמנות - אלא אם הוגדר...