ניהול תהליכים אוטומטיים (אוטומציות)

במערכת קאלה ניתן להגדיר תהליכים שיפעלו באופן אוטומטי ויבצעו מגוון פעולות בהתאם לצורך האישי שלכם.
כל אוטומציה בנויה מ-2 חלקים: מפעיל ופעולות. כאשר המפעיל (טריגר) הוא מה שיגרום לאוטומציה להתחיל לעבוד (למשל כאשר סטטוס משתנה ל-X) ופעולות הן מה שיקרה בעקבות זאת (למשל שליחת אימייל ללקוח).
לכל תהליך אוטומטי, בנוסף להגדרת הפעולה שמפעילה אותו ("המפעיל") ניתן להגדיר סינונים אשר יקבעו אם התהליך ירוץ או לא.

צפייה ברשימת תהליכים אוטומטיים

1. ניתן לצפות ברשימת התהליכים האוטומטיים המוגדרים במערכת דרך התפריט העליון -> יש לעמוד על אייקון גלגל שיניים (משמאל) -> בתפריט שנפתח נבחר ב"תהליכים אוטומטיים":



2. ניתן גם לצפות ברשימת תהליכים אוטומטיים קשורים לסטטוס מסויים או לתבנית אימייל/הודעת טקסט מסויימת, דרך טופס העריכה של כל אחד מהם.
לדוגמא אם הוגדר תהליך אוטומטי שמופעל בעת שינוי לסטטוס X, או הוגדר תהליך אוט' שגורם לשינוי פניה לסטטוס X, אז כאשר נפתח את חלונית עריכת סטטוס X נוכל לראות בתחתית את התהליכים האוט' האלו.



 

צפייה בתיעוד פעילות של תהליך אוטומטי

1. ברשימת התהליכים עבור כל תהליך ניתן לראות את תאריך ושעת ההרצה האחרונה. 
2. כמו כן גם ניתן לצפות בהיסטוריית הפעילות של כל תהליך על ידי עמידה על החץ מימין לכל שורה (>) ולחיצה על סמל העין מתוך הפעולות המוצגות בתפריט.
3. בכל תיעוד במערכת של פעולה שבוצעה באופן אוטומטי ניתן למצוא קישור אל התהליך האוטומטי שגרם לה וגם לדעת מי המשתמש שגרם לתהליך לפעול (במידה והפעולה החלה בעקבו פעולת משתמש).
למשל בחלונית היסטוריית תקשורת ופעילות של כל יישויות, במידה ופעולה אוטומטית גרמה לשליחת אימייל, בתיעוד יופיע קישור כזה  ולחיצה עליו תפתח את חלונית עריכת האוטומציה.
4. כשאוטומציה כוללת פעולה של שינוי סטטוס ניתן לראות תיעוד של השינוי בכרטיס היישות (למשל הזמנה / פניה) בסרגל מעברי הסטטוס (מתחת לשדה "אימייל") - במעבר על החצים   .
לחיצה על החץ יפתח קישור לעריכת האוטומציה.

 

יצירת תהליך אוטומטי

1. בכדי ליצור תהליך אוטומטי יש לגשת אל רשימת תהליכים אוטומטיים דרך התפריט ושם ללחוץ על כפתור "הוספה" (ירוק משמאל למעלה)

2. בחלון שנפתח יש לבחור מפעיל / טריגר ("בצע פעולות כאשר") שלפיו יקרו פעולות מסוימות.
לדוגמא "סטטוס פניה השתנה":



3. בהתאם לטריגר הנבחר יופיעו הגדרות שונות לתהליך ופעולות שונות.
לדוגמא כאשר בוחרים בטריגר של "סטטוס פניה השתנה" ניתן להגדיר שהפעולות יפעלו רק כאשר מתבצע שינוי של סטטוס מ-X ל-Y:



4. לאחר בחירת הטריגר נבחר את הפעולות שנרצה לבצע אוטומטית בתהליך. לכל פעולה הגדרות שונות משלה.
למשל בפעולה של "שליחת הודעת טקסט לפונה" ניתן לבחור סוג (SMS / WHATSAP / הודעת פייסבוק) וניתן לכתוב טקסט או לבחור תבנית מוכנה מראש.


5. נלחץ על כפתור שמור ונבצע בדיקה של התהליך החדש.
 

סדר הרצת הפעולות בתהליך אוטומטי

1. ראשונות רצות פעולות של שינוי נתונים כגון:
  1. שינויים במאפייני פניה
  2. שינוי בסטטוס פניה
  3. המרות פניה להזמנה/חבר
  4. שינוי מאפייני חבר
  5. שינוי מאפייני הזמנה
  6. שינוי סטטוס ההזמנה
2. לאחר מכן פועלת הפעולה של "יצירת קובץ מתבנית אימייל".

3. לבסוף פועלות שאר הפעולות בהן נמצאות בין היתר "שליחת הודעות טקסט/אימייל".

הרצת מספר תהליכים באותה פעולה

1. ניתן להגדיר לכל תהליך "מיקום" אשר יקבע את סדר הרצת התהליכים (באותה פעולה כמובן). מיקום נמוך יותר יפעל קודם (מספר "1" יפעל ראשון).

2. במידה וישנם מספר תהליכים שמוגדר להם אותו המפעיל ומוגדרים להם סינונים, הסינון יתבצע לפני הרצת התהליכים, כלומר הסינונים המוגדרים לתהליך לא יושפעו משינויים שבוצעו בתהליך שרץ לפניו.
לדוגמא:
אם מוגדרים שני תהליכים הפועלים כאשר "פניה חדשה נוצרה" ובשניהם מוגדר סינון "ללא אחראי" ובתהליך הראשון מביניהם שפועל (על פי המיקום) מוגדרת פעולה של "קביעת אחראי" -
כאשר תיווצר פניה חדשה ללא אחראי, והתהליך הראשון שרץ יקבע אחראי, בכל זאת יפעל התהליך השני למרות שהוגדר לו לפעול כאשר אין אחראי (וזה בגלל שבעת יצירת הפניה לא היה לה אחראי).
 




קישור נוסף:
* מדריך להגדרת אוטומציה מבוססת תאריך.

עוד מתוך הגדרות מערכת

עריכת הגדרות משתמש/שינוי סיסמה

מנהל המערכת יכול לבצע שינוי סיסמה והגדרת הרשאות למשתמשי המערכת. באזור 'משתמשים' עמוד...

כיצד מוסיפים משתמש חדש למערכת

מנהל המערכת יכול להוסיף משתמשים חדשים: 1. ניגש לאזור 'הגדרות משתמש וחשבון' בעמידה על סמל...

הגדרת סוגי סטטוסים להצגה בדף הראשי ולסינון פניות ברירת מחדל

בשולחן העבודה (הדף הראשי של המערכת) מוצגות בין השאר רשימת פניות / הזמנות הדורשות טיפול. ניתן...

איך להגדיר חתימה לאימיילים יוצאים?

ניתן להגדיר במערכת תבנית חתימה כללית, וחתימה אישית לכל משתמש. כאשר שולחים אימייל מהמערכת, כברירת...

הנחיות להוספה ועדכון של סטטוסים

הסטטוסים במערכת קאלה משמשים להגדרה של שלבים בתהליך טיפול בפניות, בהזמנות (נקראות גם הצעות מחיר),...

הגדרת רשימת סיבות לשינוי סטטוס

במעבר לסטטוס המצריך רישום סיבה, יפתח שדה לבחירת הסיבה. שדה זה מכיל סיבות אפשריות שהוגדרו מראש, ניתן...

הגדרת סטטוסים שמצריכים רישום סיבה

ניתן להגדיר כך שבהעברת פניה/הזמנה לסטטוס מסויים, חובה יהיה לרשום הסבר לגבי מעבר לסטטוס זה.  

הוספת מקורות הגעה לאפשרויות הבחירה

בכרטיס פניה / הזמנה קיים שדה להזנת מקור ההגעה המאפשר לבחור מקור הגעה מתוך רשימה שהוגדרה מראש. ניתן...

הגדרת רשימת כותרות למשימה/תיעוד ידני

בהוספת משימה/תיעוד, יש לרשום כותרת או לבחור מתוך רשימה מוגדרת מראש כך שבמקום הזנה ידנית של...

כיצד להציג ביומן של מערכת קאלה יומן/ים של גוגל קלנדר?

שים לב!! המדריךהזה עוזר לך להציג את היומן של גוגל בלבד! ולא מסנכרן אותו לשום כיוון

פילוח/סינון קבוע

כאשר רוצים להגדיר פילוח/סינון קבוע יש להגדיר את הסינון הרצוי לאחר מכן ללחוץ על השלוש נקודות בצד...

הגדרת משתמש אחראי אוטומטית / שיבוץ לפי קבוצה

הגדרת משתמש "אחראי לטיפול" ביישות כלשהיא באופן אוטומטי מתבצעת באמצעות תהליך אוטומטי ובו...

כיצד מגדירים אוטומציה מבוססת על תאריך

בשדות מותאמים אישית של היישויות השונות (פניות, הזמנות וכו') ניתן להגדיר מאפיינים מסוג...